VisualCamp 's Eye Tracking Technology for VR devices

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Here’s a company that has opened up new possibilities. As eyes move up and down, the focus also moves. Unlike existing VR devices, this VR device with eye tracking technology allows users to input signals by just moving their eyes. This is VisualCamp’s eye tracking technology.

 

Yun-chan Seok, co-founder and CEO of VisualCamp, said, “We have developed a technology that enables users to input signals with their gaze in VR,” Currently, eye tracking technology is a hot trend. US companies EyeFluence and EyeTribe were acquired by Google and Facebook respectively.

Eye-tracking technology can be adopted in different sectors such as VR games, movies, sports and toys. The technology can find out if the viewers feel the advertisement model is appealing to them or not, using the gaze analysis. As the eye gaze analysis makes it possible for companies to collect a huge amount of consumer data, Google and Facebook acquired eye tracking companies.

Mr. Seok said, “The prediction is about 75% accurate in the current stage, which the company looks to raise its accuracy as high as 90%, as we develop through our technology.”

VisualCamp is working with Chinese VR Company Nibiru, a Nanjing-based company that develops 2K virtual reality headset solution to bring in its technology to China.

"Our goal is to apply eye tracking software to all VR devices around the world," Mr. Seok said. "My vision is to build a platform company that has the biggest amount of consumer data like Google, based on collected data through eye tracking."

 

 

가상현실(VR) 헤드셋을 쓰면 먼저 작은 점이 반짝이며 눈의 동공을 인식한다. 점이 이동하는 대로 동공을 9차례 움직이면 초점이 잡힌다. 최장 25초가량 걸리는 캘리브레이션(Calibration) 과정이다

 

이제 눈과 헤드셋이 하나가 되고 양손이 자유로워지는 '신세계'가 열린다. 눈을 상하좌우로 움직이자 실시간으로 초점이 이동했다. 눈을 깜빡이면 초점도 진동하며 똑같이 반응했다. 고개를 돌려야 화면이 움직이는 기존 VR 기기와 달리 눈빛만으로 작동한다. 스타트업 비주얼캠프 시선추적(아이트래킹) 기술이다

 

석윤찬 비주얼캠프 대표(47) "아이트래킹을 VR에 구현하는 기술은 국내에서 우리가 유일하다"고 했다. 독보적 기술인 만큼 현재 VR 업계 핫트렌드다. 경쟁사인 미국 아이플루언스가 최근 구글에 팔렸고, 페이스북은 또 다른 업체 아이트라이브를 인수했다

 

석 대표는 "아이트래킹을 PC에 적용하면 마우스 없는 컴퓨터, VR에 접목하면 컨트롤러 없는 서비스가 가능하다" "눈으로 기기를 움직이는 혁신적 사용자 환경(UI)을 실현할 수 있다"고 설명했다

 

 

출처 : 매일경제

Article Link : http://news.mk.co.kr/newsRead.php?year=2017&no=6210

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